Saturday, April 28, 2007

Food Bloggers Gathering @ Sandias, Plaza Damansara a.k.a Martell Klue RSVP

To be honest, i was actually quite intidimated by the fact that i was going to meet 30-40 odd people that i have not met before in my life, maybe a portion of them, i had some sort of conversation via the comments box..none i knew how they look like in real life unless they posted pictures of themselves on their blogs..well i knew one..an old friend back in Adelaide..but that was it..not to be helped i was damn freaking early..quite on the spot too..at 7.30..

First two persons i met was pioneer food review bloggers..Fried Chillies and Wai Sik Kai..basically the first two websites that talked about Malaysian food that i first visited..although its been quite a while since i dropped back there..got caught up with the "blogs"..and of course the third humble one was or still is a guest featured in Tummy Thoughts..

Things picked up when i met a whole lot of people..well i was still abit slow..being the shy person that i am..infact i publicly announced so in the previous post..that nite was really dependent whether you would go up and say hi first..and being a relatively new blogger..i was sort of "unidentified"..until i met the people on my table..before i ramble on..Thanks to Tummy Thoughts..she was the only attentive reader of them all to tap me on my shoulder and say hi..

I also liked particularly the unofficial rule of saying hi..firstly the norm is to say your name..then there will be a pause..simply because no one knows your name..then you say..yeah i am from XXX.blogspot/xanga.com..then there will be a pause..two options (a) yea yea..i visit b4..nice to meet you (b)..oh shit too many blogs la..but i shall visit urs one day..

Lets see..i think i can probably go on and on..the mere fact that the secret identities behind all those wonderful blogs was revealed..it was all in all a good nite of fun..So back to my roots..lets get back to food..

When you have free flow, and you need to calm your nerves to just go to a stranger and say hi..this is what you need..just a few more cups should do the trick..

Another version that failed terribly..straw seem too narrow for me to drink right through..

No its not a condom Nigel..The contents of course was chocolate..non alcohol i think..

Starting of with the starters..it was reasonable i guess..the veges seemed out of place..as you couldnt sort of eat it together with your spring rolls aka taquitos...the sauces were good..but i preferred my sour cream..
Just another view..whichever tickles your fancy..

Main meals include either chicken..as above..or fish as below..didnt try the chicken..portions were very minimal compares to huge plate they served it in..rice was heavily salted..veges seem err dunno..out of place i guess..

Substitute the chicken and you will get the fish..wrapped in foil..the fish was firm..but not firm enough..its like..the only analogy i got is breasts..but lets not go there..there maybe little kids around..

Finishing off with a dessert that had strawberry jam/sauce that was way too sweet that overkilled everything..

Luckily for the freeflow of alcohol..eventhough i had like 4-5 glasses..the value for money was there i guess..not to mention the chance to meet everyone of course..that was priceless..Ratings wise at the moment is still a poor 6.5 out of 10..may be another visit might change this abit..

Ok folks..to all those bloggers that i fail to personally talk to..or talk to..please drop me a comment..especially those that i have not actively visited..or had no clue what site you are at..looking to dramatically increase the links i have on my blog so i can keep track of this expanding blog circle..abit like my belly..it was definitely great fun..so many things i want to talk about la that nite..but cant remember now..so i shall leave it for now...Adios..

29 comments:

Xiu Long Bao said...

*OMG...i keep losing my comments*

okok...i was trying to say dat the food was so-so only...the veges were like arrr...how could they serve that to food bloggers! but anywayz...no regrets meeting up u guys!

SuLee said...

haha i cant help but thinking all the food bloggers revolved around the table and take turn to take pictures when all those yummy food and drinks were on the table!

food must ve gotten cold..haha, just jk...wish i was there too!

Lyrical Lemongrass said...

Glad i got the chance to meet ya. :-) I see u've chanced ur name from SWICC to....hmmm.....JWICC? lol. Ok ok..Joe. :-)

"Joe" who is constantly craving said...

ahha..yes..exactly wat i thought of the food 2..

yes..there was 1 particular spot of the table where the spotlight was..n bsaically u could see everyone was trying to take a shot..while the poor man looked at his plate..a very dim place for nice shots though..although i saw plenty of nice photos..

yes..joe is my name..no more swicc or icc..or wicc..yes nice meeting u 2!..nxt time i shall hav the chance to talk to u more..

wmw said...

JOE!!! Can't call you anything but that now :o) I left a message for you at my blog, telling you that you left your photo behind at Sandias. I'm keeping it for you, pass it to you when we meet up after May 8th! Great fun, nice meeting you.

"Joe" who is constantly craving said...

haha my photo ar?..oh dear me..the whole nite i only remember the photographer..wasnt paying attention to the photograph haha...yes we shall meet soon..

Jackson said...

hey....do u wan the picture of 2 beautiful Martell lady or not? It's with me....LOL

lilia edlina said...

Joe who is constantly craving now?

hah.

"Joe" who is constantly craving said...

aiyah..the pic of the ladies got u inside..u edit urself away 1st can ar..

yes..it was insisted that my name be revealed..yes..

jason said...

Gosh, you're tall in real person (or is it that I'm short?) LOL... Nice meeting you!

"Joe" who is constantly craving said...

yes..i m tall..haha very proud of my height too..its hides my bulging stomach and diverts the attention away hahaha..nice meetin you too..and hope you got ur job in kl!

Allan Yap & Nigel A. Skelchy said...

Joe...dude...great to meet you.Keep in touch man! ;-)

"Joe" who is constantly craving said...

yes yes..it was my pleasure..

now whos still missing..hav i missed anyone so far??

Precious Pea said...

Can i still call you Constant Craver? Hahaha...it was nice meeting you!

"Joe" who is constantly craving said...

nice meeting u 2..haha constant craver ar..aiyah yah..i scared i cant remember so many names..afterwards dunno how to respond..

Tummythoz said...

*Tap-tap* U? Shy? Did not come across as such to me. Good to finally meet but again I must stress, where got pregnant look?
Hey, sounds like u dun work too far away from me..

"Joe" who is constantly craving said...

i am.. i am "shy" wat..haha i knw how to cover my pregnant look...its a very good skill i picked up..

KampungboyCitygal said...

nice meeting you joe..hahaha..hope that kgboy will be accepted into "ur firm" after his internship..

"Joe" who is constantly craving said...

nice meeting you 2 2..haha yes lets hope so then..fingers crossed

Kenny Mah said...

The question on my mind is: Did we meet up that night? I was a bit tired so didn't mingle as much as I normally would have... I sat with Lyrical Lemongrass & Food4Thot, if that helps any.

But you can tell by the photo on my blog if we met that nite, right? :P

"Joe" who is constantly craving said...

nope..but i think i do know who you are..the 1 wif the cufflinks and all and yes..ur "hot" partner of urs..dont worry..we shall meet one day..

babe_kl said...

hi joe, nice to meet the constant craver. is this why you got teased of being preggy?

sc said...

hi joe (that's your real name, no?)..nice to meet you that nite, though it was just a brief hi & bye thingy..hehe.. i introduced myself to tankiasu and you were with him..i think you then introduced yourself...wondered if u can remember though

"Joe" who is constantly craving said...

hahah yes preggy=craving..this concept basically forms my blog..cool eh?

yes i remembered..u were wif a fren who tagged along rite?..

sc said...

yes, i came with SF aka, the fren who tagged along..haha, wat a way to describe her..

"Joe" who is constantly craving said...

hey..dont mean it in a bad way..theres nothing wrong with her at all! anywayz..i think its about time we move along the comments up to the current posts haha..

fatboybakes said...

joe, your profile pic looks nothing like you in real life lah.
are you really TWENTY ONE, as per your profile?

"Joe" who is constantly craving said...

wat u mean haha...so my profile pic look more shiok ar? hahaha..yes..i know its unbelievable..i m still 21..

Anonymous said...

orbit conscious emotions alarms browse enabled discrepancy praise initiatives shivani nametags
lolikneri havaqatsu